Το Εργαστήριο Γλωσσολογίας του Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αιγαίου
διοργανώνει την Τρίτη 28/11/2023, στις 18:30, στην αίθουσα JEAN
PIAGET (Διδασκαλίας 3-4), στο κτίριο της 7ης Μαρτίου, εκδήλωση
παρουσίασης του βιβλίου του Μιχάλη Ε. Σκανδαλίδη:

«Λεξικό του ιδιώματος της Χάλκης (Δωδεκανήσου)».

Για το βιβλίο και τον συγγραφέα θα μιλήσουν οι:
• Καλομοίρα Νικολού, Μόνιμη Επίκουρη Καθηγήτρια του
Τμήματος Μεσογειακών Σπουδών
• Κώστας Σκανδαλίδης, Συγγραφέας
• Δημήτρης Κόκκινος, Μέλος ΕΔΙΠ του ΠΤΔΕ

Απευθύνουν χαιρετισμό οι:
• Αλιβίζος Σοφός, Καθηγητής, Κοσμήτορας Σχολής
Ανθρωπιστικών Επιστημών
• Πολύκαρπος Καραμούζης, Καθηγητής, Πρόεδρος του Π.Τ.Δ.Ε.
• Βασιλεία Κούρτη Καζούλλη, Καθηγήτρια, Διευθύντρια του
Εργαστηρίου Γλωσσολογίας του Π.Τ.Δ.Ε.
• Ευάγγελος Φραγκάκης, Δήμαρχος Χάλκης

 

Την εκδήλωση παρουσιάζει η Χρυσούλα Ζουμπά, Προϊσταμένη Γραμματείας ΠΤΔΕ

3ο Διεθνές Συνέδριο: «Συγχρονικές και διαχρονικές όψεις της ελληνικής διασποράς»

 

 

Διαδικτυακά στο: https://hellenic-diaspora.cdu.edu.au

 

Σειρά διαλέξεων Μαΐου 

 

 

Λαϊκός Πολιτισμός και Ψηφιακός Κόσμος. Για μια Ψηφιακή Λαογραφία

Tο Συνέδριο πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά στις 5-7 Νοεμβρίου 2021.

Διημερίδα: Στηρίζοντας Πολυγλωσσικές Τάξεις/Supporting Multilingual Classrooms

Σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Σύγχρονων Γλωσσών του Συμβουλίου της Ευρώπης και το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων στις 6 και 7 Σεπτεμβρίου 2018 πραγματοποιήθηκε εργαστήριο με θέμα: «Στηρίζοντας Πολυγλωσσικές Τάξεις» – «Supporting Multilingual Classrooms».

Στο εργαστήριο έλαβαν μέρος 28 προσκεκλημένοι/ες  εκπαιδευτικοί από την Α/βάθμια και Β/βάθμια εκπαίδευση, μέλη ΔΕΠ από παιδαγωγικά τμήματα, διευθυντές/τριες σχολείων και σχολικοί σύμβουλοι από διάφορα μέρη της Ελλάδας.

Επιστημονικά υπεύθυνη για την πρωτοβουλία ήταν η Καθηγήτρια Βασιλεία Κούρτη-Καζούλλη, ενώ το έργο της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών ανέλαβαν οι επισκέπτριες καθηγήτριες κ. Mercè Bernaus από το Πανεπιστήμιο Autònoma de Barcelona στην Ισπανία και κ. Kristin Brogan από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας στην Ιρλανδία.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει ως βασικό σκοπό να βοηθήσει τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας των κρατών-μελών να ενισχύσουν την παρεχόμενη ποιότητα στην εκπαίδευση, συμβάλλοντας στη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ των μαθητών/τριών με μεταναστευτικό υπόβαθρο και του υπολοίπου μαθητικού πληθυσμού.

Δελτία τύπου/άρθρα:

https://www.rodiaki.gr/article/398838/sthrizontas-polyglwssikes-taxeis-sth-rodo

https://cutt.ly/thO4sDb

Ιστοσελιδα προγράμματος:

https://www.ecml.at/TrainingConsultancy/Multilingualclassrooms/tabid/1816/Default.aspx


 

Συνέδριο: Συγχρονικές και διαχρονικές όψεις της ελληνικής διασποράς 

Στις 28 Ιουνίου 2019 πραγματοποιήθηκε το β’ μέρος του Συνεδρίου “Συγχρονικές και διαχρονικές όψεις της ελληνικής διασποράς” στη Ρόδο. Προηγήθηκε το α’ μέρος στο Πανεπιστήμιο Charles Darwin στην Αυστραλία και ακολούθησε το γ’ μέρος στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.  Το συνέδριο διοργανώθηκε από κοινού από το Πανεπιστήμιο Charles Darwin της Αυστραλίας, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Στις 14 Ιουλίου 2017 πραγματοποιήθηκε το β’ μέρος του Συνεδρίου “Συγχρονικές και διαχρονικές όψεις της ελληνικής διασποράς” στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Ρόδο. Προηγήθηκε το α’ μέρος στο Πανεπιστήμιο Charles Darwin στην Αυστραλία στις 3 Ιουνίου και ακολούθησε το γ’ μέρος στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας στις 14 Ιουλίου.  Το συνέδριο διοργανώθηκε από κοινού από το Πανεπιστήμιο Charles Darwin της Αυστραλίας, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

https://uni.fairead.net/files/UNI/synedria/congr-hellenic-diaspora-June17.pdf


Διεθνές συνέδριο: “Rethinking Language, Diversity and Education”

Από 28 έως 31 Μαΐου 2015 πραγματοποιήθηκε το διεθνές συνέδριο: “Επανεξετάζοντας τη Σχέση Γλώσσας Ετερότητας και Εκπαίδευσης/Rethinking Language, Diversity and Education”. Πρόκειται για συνδιοργάνωση του Πανεπιστημίου του Τορόντο στον Καναδά, του  Πανεπιστημίου Αιγαίου και του Πανεπιστημίου Κρήτης. Τιμήθηκαν οι  καθηγητές Μιχάλης Δαμανάκης από το Πανεπιστήμιο Κρήτης και Jim Cummins από το Πανεπιστήμιο του Τορόντο. Έλαβαν μέρος 300 σύνεδροι από 20 χώρες, παρουσιάστηκαν περίπου 200 εισηγήσεις, διοργανώθηκαν 10 συμπόσια, χρησιμοποιήθηκαν 10 γλώσσες ανάμεσα στους συνέδρους των οποίων η Αγγλική ήταν η κοινή γλώσσα. Ως χώρες προέλευσης  των συνέδρων αναφέρουμε ενδεικτικά (εκτός από την Ελλάδα): Καναδά, ΗΠΑ, Περού, Νότια Αφρική, Ισλανδία, Μ. Βρετανία, Γερμανία, Λουξεμβούργο, Νορβηγία, Ιταλία, Ισπανία, Κύπρο, Σλοβενία,  Πολωνία, Ισραήλ, Τουρκία, Κίνα.

Συζητήθηκαν ζητήματα θεωρίας σχετικά με τη σχέση γλώσσας, εκπαίδευσης και ετερότητας, αλλά και εφαρμογών από μία πληθώρα γεωγραφικών, εθνικών, πολιτισμικών,  γλωσσικών πλαισίων. Εφαρμογές στην εκπαίδευση, από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Πανεπιστήμιο, αλλά και σε θεσμούς εκπαίδευσης ενηλίκων, μετεκπαίδευσης εκπαιδευτικών και δια βίου μάθησης. Παρουσιάστηκαν υλικά και συμβατικά και ηλεκτρονικά περιβάλλοντα.

Ιδιαίτερη σημασία για την Ελλάδα έχει το  ότι φωτίστηκαν μεγάλης και μικρής κλίμακας εφαρμογές για συγκεκριμένες ομάδες, όπως η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη Διασπορά, η εκπαίδευση Ρομά, παλιννοστούντων και μαθητών με μεταναστευτικό υπόβαθρο στην Ελλάδα, καθώς και η εκπαίδευση των Μουσουλμάνων μαθητών στη Θράκη.

http://rlde.aegean.gr/rhodes2015/Work-gr.html